Nikon Imaging | Danmark | Europa

14.03.2011

Pressemeddelelse om jordskælvet i Japan

Nikon udtrykker sin dybeste sympati med og kondolence til ofrene for det tragiske jordskælv, der den 11. marts ramte det nordlige Japan. Der er ikke rapporteret om døde eller alvorligt tilskadekomne Nikon-medarbejdere, men vi fortsætter med at indsamle informationer om vore medarbejdere og deres familier.

Gruppens selskaber, herunder Sendai Nikon Corporation, Miyagi Nikon Precision Co. Ltd., Tochigi Nikon Corporation, Tochigi Nikon Precision Co., Ltd. og andre datterselskaber såvel som vore fabrikker har lidt skade på udstyr og bygninger, men der er ingen alvorlige skader på bygninger i form af hele eller delvise sammenstyringer. Driften er foreløbigt indstillet, mens vi danner os et overblik over skadernes omfang. Vi kan på grund af beskadigelserne på hele regionens infrastruktur ikke på nuværende tidspunkt sige, hvornår driften genoptages.

Nikon har pr. 11. marts oprettet et katastrofecenter til skadesbegrænsning med Nikons præsident i spidsen, og vi arbejder løbende på at så hurtigt som muligt at normalisere vor forretning gennem de Business Continuity Management teams, som er etableret i hver enkelt forretningsenhed.

Vi vil regelmæssigt bringe opdateringer af situationen.

Som en reaktion på tragedien og for at yde vores øjeblikkelige støtte til dens ofre og den berørte region har Nikon Corporation besluttet at donere 100 millioner Yen til det japanske Røde Kors.

Øvrige informationer:
*    Liste over Nikon Gruppens selskaber: Selskaber